Konditions / Cardio træning

Kondition / Cardio træning fungerer rigtig godt for mig (og min mave).

 

Konditionstræning holder kroppen i gang og hjælper på det daglige energiniveau. Selvom det kan virke uoverskueligt at bruge 30 min. på at cykle, løbe eller gå en tur, så gør de positive effekter det hele værd.

 

Det er et fantastisk sundhedstriks og nok et af de vigtigste.

 

Konditionstræning handler (for mig) ikke om at have en høj puls. Konditionstræning handler om energi og at få gang i kroppen.

 

Når jeg ser i motionsblade, motionsbøger og på motionshjemmesider har jeg en tanke:

”Hvor ser udøverne dygtige ud”.

 

På disse udøvers niveau kan jeg ikke være med og jeg er endda pæn slank med forholdsvis trænet krop og overvejende flotte sundhedstal. Har du ikke mine gode fordele, er jeg dybt imponeret, hvis du kaster dig ud i deres øvelser og får det ønskede resultat.

 

Det skal ikke læses som en kritik af disse dygtige sportsudøvere, men blot en forståelse overfor dig, hvis du også er udfordret.

 

For mig svare 30 minutters motion til:

 

Cykle 10 km med så meget modstand som muligt. Cykling kan udføres i naturen eller på motionscykel.

 

Eller

 

Gåtur 3 km.

 

Jeg må erkende at mine gåture oftest er længere end 3 km. Jeg går som regel mellem 6 og 12 km, hvilket kan lyde af rigtig meget. Men når jeg samtidig bruger tiden på at sludre føles det som velprioriteret tid og en aften mindre foran fjernsynet. Det er god motion og en god måde at se venner og/eller familien på.

 

En gåtur på 3 km kunne også være sammen med børnene i skoven eller blot i det område, hvor man bor. Børnene elsker det og motionen er den samme uanset om de er med eller ej.

 

Konditionstræning kan også være meget andet, fx dans, løb, aerobic, svømning mv.