Yoga

Yoga er godt og derfor en naturlig del af min motion.

 

Jeg har dyrket konditionstræning og styrketræning i årevis, men yoga er forholdsvis nyt for mig.

 

Jeg startede med at gå til yoga på aftenskole, hvilket var ok, men efter en sæson stoppede jeg, da det passede dårligt ind i familiens skema. Jeg købte i stedet for en bog om yoga for begyndere. Denne bog havde et afsnit om øvelser, som er gode for fordøjelsen, og det er primært disse jeg bruger, dog har jeg føjet lidt til, for at få et godt flow.

 

Min yoga består af følgende øvelser og tager omkring 10 minutter.

 

De fleste øvelser holder jeg i 10-20 dybe vejrtrækninger. En dyb vejrtrækning betyder (for mig), at maven fyldes og tømmes for luft.

 

  • Udlufteren (Pavanamuktasana)
  • Bryst mod knæ (janu sirsasana)
  • Skulderstand
  • Sommerfugl
  • Twist med strakt ben
  • Squat
  • Copra (bhujangasana)
  • Barnet (Balasana)
  • Ombukkede træer (malasana)
  • Himmelhilsen (urdhva hastasana)
  • Foroverbøjning på hænder
  • Stående halvmåne (tadasana med sidestræk)